Website v/d week [03] – www.undergroundlelystad.nl

Persbericht: “Afgelopen maanden is met en door ontwerpbureau Pankra hard gewerkt aan de vormgeving van een nieuwe logo, de website en tal van andere uitingen. Maar misschien zijn we nog wel het meest trots op onze vernieuwde webiste, ontworpen door Pankra en technisch gerealiseerd door VWA. De site voldoet compleet aan de wensen van deze tijd. Twitter berichten van Underground en waarin Underground genoemd wordt (@underground0320) zijn zichtbaar, bezoekers kunnen hun tijdens Undergroundactiviteiten gemaakte foto’s laten zien op de site, en, last but not least… je kunt on-line je kaartjes kopen!”. Reden genoeg dus om de site hier eens onder de loep te nemen.

URL website: www.undergroundlelystad.nl

EERSTE INDRUK

Underground Poppodium - Website

Underground Poppodium - Website

Het beoordelen van een nieuwe huisstijl is lastig als je de oude niet kent. Dat vooropgesteld. Maar wat ik zie op de site is strak. Het logo toont modern en is leuk doorgevoerd in de site. Het stramien is wat smal (845 px – er blijft nu ca. 150 pixels breedte ongebruikt van de 1024 px) en hier-en-daar loopt de witruimte over de achtergrond, maar het geheel blijft intact. De buttons voor Youtube, Facebook, etc zijn in de stijl gehouden en zo hoort het ook.

De agenda is overzichtelijk en mooi uitgewerkt. Boeken van tickets loopt via Ticketservice cq. Ticketmaster en is enigzins uitgevoerd in de huisstijl van Underground Lelystad. Goed doorgevoerd is de integratie met Flickr, waarnaar bezoekers zelf hun foto’s kunnen uploaden, voorzien van een speciale tag, waardoor deze eigen foto’s te zien zijn op de site. Met name de eigen pagina’s op Youtube en Hyves zijn mooi aangepast aan de nieuwe huisstijl. Wat ik wel mis is muziek. Al was het maar om uit te zetten.

TECHNIEK

Underground Poppodium - Lipperhey

Underground Poppodium - Lipperhey

De site is qua stijl “geoptimaliseerd”, maar de belangrijke metatags voor Description  en Keywords worden niet gebruikt. Lipperhey bevestigt dit ook: de site scoort overall een 5.5, en dan nog voornamelijk door de populariteit van 7.0. Zonder dat zit de site op een dikke onvoldoende. De titel van elke pagina blijft hangen op “Underground -“. Essentiele bestanden ontbreken (robots.txt en sitemap.xml), URL’s bevatten hoofdletters, etc. Wel goed zijn de zoekmachine-vriendelijke URL’s.

De site is te vinden op “lelystad” en “poppodium” (positie 31 in Google en 45 van Bing). Op popmuziek of muzikanten wordt de site niet gevonden bij de eerste 100. In een direct vergelijk met poppodia Paradiso, Melkweg en De Meester Almere eindigt deze site technisch op de laatste plaats. Daarbij aangetekend dat Paradiso nog beroerder omgaat met SEO (27% score).

CONCLUSIE

De meeste muzikanten in Nederland weten de poppodia toch wel te vinden, en hetzelfde geldt voor de meeste bezoekers. Het feit dat de site technisch ondermaats is, lijkt mij in dit geval dan ook niet onoverkomelijk. Qua ontwerp ligt de site in lijn van het eerder besproken www.twentyminutes.nl – beide richten zich ook op dezelfde doelgroep. Website Review: 7Ik vind die van Underground wel authentieker. Mede doordat hier geen standaard template is gebruikt. Het rapport van Lipperhey.com zal de beheerder helpen om de site ook op technisch vlak naar een hoger plan te liften.

Advertenties

Een gedachte over “Website v/d week [03] – www.undergroundlelystad.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s