Website v/d week [06] – www.flevopenningen.nl

Ook dit jaar kunnen bijzondere of onderscheidende bedrijven uit Flevoland kans maken om een Flevopenning te winnen. Op 11 februari 2011 worden de Flevopenningen voor de zevende maal uitgereikt tijdens het Flevopenningengala op Urk. In drie categorieën wordt de Flevopenning toegekend: startende onderneming, innovatieve onderneming en toponderneming. Hoe staat het eigenlijk met de eigen website?

URL website: http://www.flevopenningen.nl/

Flevopenningen - Website

Flevopenningen - Website

EERSTE INDRUK

De site maakte op mij een verzorgde indruk, hoewel het wel overkomt als een website voor een theatergezelschap en niet als een site voor ondernemers. Op alle pagina’s vind je bovenaan een zelf-roulerende fotoserie met impressies van het Flevopenningengala van voorgaande jaren. Dat werkt heel goed op de eerste pagina, maar leidt teveel af op de vervolgpagina’s. Het menu valt buiten het kader (bovenaan de pagina) en nodigt niet echt uit om te bladeren. De sponsors worden wel effectief weergegeven in de roulerend deel linksboven.

De tekstplaatsing is wat rommelig. Er is ook nauwelijks onderscheid gemaakt tussen koppen en body tekst, waardoor het wat druk overkomt en je toch wat minder snel de tekst gaat lezen (daarbij afgeleid door de foto-roulatie). De belangrijkste tekst zie je ook alleen na scrollen en dat is niet goed. Een krant opent ook op de eerste pagina met de headlines. Wellicht zou het beter werken als de belangrijkste tekst naar boven wordt verplaatst en goed gekopt en de foto daar dan onder – gevolgd door de minder belangrijke tekst. De linker kantlijn wordt nauwelijks gebruikt. Nieuwsbrieven zijn een gepasseerd station: wie leest ze nog? Waar is de aansluiting bij de sociale media? Twitter?

TECHNISCH

Flevopenningen - Scorecard

Flevopenningen - Scorecard

Lipperhey beoordeelde ook deze site en kwam overall op een 5.5, waarbij met name de SEO-score van 37% beroerd laag is. De META description en keywords waren voor 1% ingevuld, en de taal van de site ontbrak. De site wordt in hoofdzaak geïndexeerd op ‘flevopenning’ (23%) en ‘onderneming” (15%). De URL’s zijn wel prima opgebouwd (geen hoofdletters of scriptverwijzingen), net als de H1 koppen. Veel alt-teksten ontbreken echter bij plaatjes/foto’s, waardoor deze ook niet geindexeerd kunnen worden.

CONCLUSIE

De website wordt vrijwel geheel gedragen voor een zelf-roulerende fotoserie van op zich prima foto’s. Deze werken eerst in het voordeel van de site, maar leiden verderop teveel af van de content. Het menu staat buiten spel en technisch is de site onvoldoende geoptimaliseerd. De vormgeving vond ik weinig zakelijk en meer geschikt voor een theatergezelschap. Website Review: 6Na 6 jaar Flevopenningen had ik eigenlijk meer van deze site verwacht en zeker meer aansluiting verwacht met de sociale media, in plaats van te vertrouwen op een gepasseerd station als nieuwsbrieven.

P.s. ik heb op Twitter de accounts @flevopenningen en @flevopenning aangemaakt en zal die overdragen aan de stichting Flevopenningen. Hopenlijk is dat een eerste aanzet om mensen meer te betrekken bij de verkiezingen, of in ieder geval meer interactie mogelijk te maken dan nu het geval is.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s