Website v/d week [4] – www.solideogloria.nl

“Afgelopen maandag is onze volledig vernieuwde website online gegaan. Onze vorige site was hard aan vernieuwing toe, vandaar dat onze pr-commissie o.l.v. Hein Kramer onze website onder handen heeft genomen. Dat betekent dat de site nu volledig aan de moderne internet eisen van deze tijd voldoet. Zo zijn Twitter en Facebook geïntegreerd in de site, staan er nieuwe foto’s op, kunnen mensen zich aanmelden voor een digitale nieuwsbrief en heeft de site nu een heuse webwinkel met Ideal betaalmogelijkheden.”

URL website v/d week – www.solideogloria.nl

EERSTE INDRUK – De achtergrondplaat van Urk, met de titel Christelijk Mannenkoor “Soli Deo Gloria”, laten weinig te gissen over. Tot zover is de eerste indruk prima. Website Soli Deo GloriaIk miste evenwel meteen het geluid, of een playertje waarop ik wat kon beluisteren. Dat ‘willen luisteren’ blijft me bij als ik de webwinkel binnenwandel. Er is een mogelijkheid om CD’s te bestellen, maar niet kunnen luisteren (al zijn het maar korte intro’s) vind ik toch wel een gemis. Wel goed is dat de winkel helemaal in de site is geïntegreerd – complimenten! De bestelbuttons zijn wel wat gek gekleurd (grijze tekst op grijze button), waardoor het lijkt alsof de besteloptie niet aktief is.

Twitter is prima gekoppeld aan de site (met statusupdates) en ook Facebook is actief. Wat je nog zou kunnen doen is het aantal likes van Facebook ook op je site laten zien (is een simpel script voor). Hyves lijkt zelfs nog wat actiever te zijn dan Facebook. Leuk, want zo houd je contact met je leden, achterban en fans.

De agenda is goed verzorgd, hoewel de opmaak hier en daar wel wat rommelig overkomt. Jammer is dat je na het aanklikken van de reserveerlink (www.concertbureau.nl) de selectie kwijt bent en op die andere site weer moet zoeken naar het betreffende agenda-item. Het gastenboek is inmiddels een wat ouderwetse manier om met je achterban te communiceren, maar het misstaat hier minder dan op andere sites (gezien het thema). Ook de nieuwsbrief is natuurlijk een prima manier om mensen voor je optredens warm te maken.

TECHNISCH – De site is gebouwd in WordPress en scoort op Lipperhey een 6.1 overall. Dat is vooral toe te schrijven aan WordPress, maar desondanks blijft de SEO-score (zoekmachineoptimalisatie) onvoldoende (51%). De META description en keywords ontbreken vrijwel volledig – (ook) op deze site. En de koppen (H1, H2, etc.) zijn niet optimaal ingezet (50%). De site bevat wel een sitemap.xml en een robots.txt bestandje. Met 18 backlinks is de site ook nog niet echt opgenomen in-de-vaart-der-volkeren.

OVERALL – De site is inhoudelijk prima verzorgd en communiceert goed met de achterban. Technisch markeert er nog wel het nodige aan de site, maar dat is op te lossen. Een 6.5Qua vormgeving vind ik het persoonlijk wel een ‘bietje oubollig’ .. maar ja, dat is Urk ook en daar zijn ze op Urk bepaald niet rauwig om.

P.s. wel leuk om Okke (foto rechts) op de site te zien .. we zijn nog steeds uitermate tevreden over onze leistenen vloer 🙂

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s