De Digitale Media van 8 mei 2017

Onderwerpen:

  • Facebook presenteert in juni eigen tv-programma’s
  • Dsl-aanbieder Online.nl biedt overstap naar Ziggo aan wegens prijsverhoging

Facebook presenteert in juni eigen tv-programma’s

Bron: NU – Facebook zou in juni zijn eigen video’s gaan presenteren. Dat schrijft Business Insider op basis van bronnen die op de hoogte zijn van Facebooks plannen.

Facebook heeft in totaal vierentwintig programma’s op de planning staan, die halverwege juni beschikbaar moeten komen. Daarnaast gaf het sociale platform nog andere programma-ideeën groen licht die later zullen verschijnen.

De programma’s worden in twee delen opgedeeld, stellen de bronnen. Het zou gaan om video’s met een groter budget en langere speelduur, maar er komen ook kortere filmpjes beschikbaar. Die korte video’s moeten dagelijks gemaakt worden voor minder geld.

Meer video
Facebook zou met zijn video’s bijna twee miljard mensen kunnen bereiken. Andere grote techbedrijven investeren ook in eigen content. Onder meer Amazon, YouTube en Apple werken aan eigen video’s en series.

Volgens geruchten werkt Facebook ook aan een eigen app voor settopboxen als de Apple TV, waarin video’s van het sociale netwerk worden getoond. Facebook zou zijn pijlen steeds meer op video richten. Zo biedt het platform al 360-gradenvideo’s en live-uitzendingen.

In deze context is het des te opmerkelijker, maar nu zoveel duidelijker, dat Facebook recent aankondigde de Oculus Story Studio te sluiten, slechts 2 jaar nadat het met veel bombarie was geopend.

Dat zou er op kunnen duiden dat na de ophef over Magic Leap’s Mixed Reality plannen, die kennelijk ook nog niet in staat zijn aan hun zelf opgewekte hype te voldoen, ook de belofte van de Oculus de nog even op zich laat wachten. CBS, die de Magic Leap MR headset probeerde, vermoed dat we nog een jaar of 5 weg zijn van producten die onze perceptie van de wereld echt gaan veranderen. En dan hebben we het niet over de cardboard brilletje van Google of de andere (vooral mobiele) gadget VR-setjes. Al zitten er al wel een pronkstukjes tussen.

Op het gebied van Augmented Reality is Microsoft het verste met Hololens.

“Facebook sluit na twee jaar zijn Oculus Story Studio, een interne tak die zich richtte op het maken van virtual reality-films.

In plaats daarvan gaat Oculus 50 miljoen dollar investeren in experimentele, niet-gaming VR-media, schrijft Oculus-contenthoofd Jason Rubin.

De Oculus Story Studio werd in 2015 tijdens filmfestival Sundance onthuld, en trok onder meer medewerkers van animatiestudio Pixar en uit de gamewerld aan. “We zijn nog steeds absoluut toegewijd om het ecosysteem voor VR-films en creatieve content te laten groeien”, aldus Rubin.

Oculus denkt door in externe VR-projecten te investeren voor de meeste groei in de VR-sector te kunnen zorgen. Rubin wijst daarbij op de 250 miljoen dollar die het bedrijf in 2016 heeft geïnvesteerd in VR-games en projecten.

Dsl-aanbieder Online.nl biedt overstap naar Ziggo aan wegens prijsverhoging

Bron: Tweakers – Internetprovider Online.nl, dat internet via het dsl-netwerk van KPN biedt, geeft klanten in samenwerking met Ziggo de optie een Alles-in-1 Basic-abonnement via de kabel af te nemen. Overstappers kunnen hun Online-mailadres behouden.

Online.nl heeft klanten vorige maand ingelicht over de prijsverhoging en het overstapaanbod. Het gaat om een verhoging van het maandtarief van internet vanaf 1 juni, waardoor ook combinaties met andere diensten in prijs toenemen ten opzichte van de huidige prijzen. De dsl-aanbieder meldt dat de verhoging te maken heeft met investeringen in het netwerk, het verbeteren van de klantenservice en het stabieler maken van internet. Over een verhoging van de snelheid meldt het bedrijf niets.

Online.nl is in de verte nog te relateren aan Euronet Internet (1994), wat in 1999 werd overgenomen door France Telecom. In 2002 ging de naam van het bedrijf over in Wanadoo Nederland. In 2006 voegde France Telecom alle mobiele telefonie en internetdiensten samen onder de naam Orange, wat in 2007 weer werd overgekocht voor T-Mobile. In 2008 doopte die het bedrijf om tot Online en in 2013 tot Online.nl. Kort daarop werd het weer verkocht, nu aan de CDS Grup, die het onderbracht bij dochteronderneming M7 Group uit Luxemburg, dis ook eigenaar is van satellietprovider CanalDigitaal.

“Omdat wij het vervelend voor u vinden dat de prijzen wijzigen en u waarschijnlijk al tv kijkt bij Ziggo, hebben wij samen met Ziggo een persoonlijk aanbod voor u samengesteld”, laat de provider klanten tegelijk weten. Niet bekend is of het aanbod aan alle klanten is gedaan, of aan enkele afnemers.

Het aanbod bestaat uit Alles-in-1 Basic van Ziggo, dat een snelheid van 25Mbit/s biedt en inclusief tv-pakket en Basis Belabonnement verstrekt wordt voor een tijdelijk maandbedrag van 29,95 euro, dat na een jaar op 39,95 euro komt te liggen. Als klanten de overstap via Online.nl regelen, kunnen ze hun Online-mailadres behouden, blijkt uit een toelichting die het bedrijf op Klacht.nl gaf. Zelf biedt Ziggo 40Mbit/s als laagste downloadsnelheid van pakketten. Wel is er een Snel Internet + Vast Bellen-aanbieding met de snelheid van 25Mbit/s. Tegenover TelecomPaper bevestigt Ziggo dat Online.nl als verkooppartner voor zijn diensten fungeert.

Als klant van CanalDigitaal kregen wij ook al het aanbod om over te stappen op Ziggo, en daarmee van de satelliet af te stappen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s