De Digitale Media van 12 november 2018

Onderwerpen:

  1. Belastingdienst Frankrijk speurt naar fraudeurs via accounts sociale media
  2. Streamingdienst van Disney gaat eind 2019 live

Belastingdienst Frankrijk speurt naar fraudeurs via accounts sociale media

Bron: NU –  De belastingdienst in Frankrijk gaat accounts op sociale media inspecteren om fraudeurs op te sporen. Een proef daarvoor start begin 2019.

“De belastingdienst zal in staat zijn om te zien dat je meerdere foto’s van jezelf met een luxe auto hebt geplaatst, terwijl je niet de financiële middelen hebt om die te bezitten”, zegt de Franse begrotingsminister Gerald Darmanin zondag in het tv-programma Capital.

“Misschien heeft je neef of vriendin de auto aan je geleend… maar misschien ook niet”, aldus Darmanin.

Of je zit in de bijstand en post dat je met je vriendinnen op een dure vakantie zit ..

Door accounts op sociale media – zoals Facebook, Instagram en Twitter – te controleren, hoopt de Franse belastingdienst belastingontduikers op te sporen.

De maatregel is onderdeel van een wet die in oktober in werking is getreden. Deze wet stelt de Franse autoriteiten in staat om op een bredere manier online gedrag in de gaten te houden om fiscale controles uit te voeren.

Streamingdienst van Disney gaat eind 2019 live

Bron: Tweakers – Disney wil zijn eigen streamingdienst ergens aan het einde van 2019 live zetten. Dat zegt de ceo van het bedrijf tegen investeerders. Of de dienst dan ook wereldwijd beschikbaar komt, is nog niet bekend. In de VS overweegt Disney de dienst te bundelen met Hulu en ESPN.

Bij een teleconferentie over de kwartaalcijfers zegt Disney-ceo Bob Iger dat het bedrijf op schema ligt om de dienst eind volgend jaar uit te brengen. Misschien gaat het in eerste instantie alleen om een release in de VS.

Iger benadrukt nogmaals dat de dienst goedkoper zal zijn dan Netflix, omdat er minder inhoud op zal staan. Naast Disney-films en -series zal de dienst onder andere Marvel-, Star Wars- en Pixar-films bevatten. Ook wordt met een budget van honderd miljoen dollar gewerkt aan een Star Wars-serie van tien afleveringen. Die serie zal exclusief te zien zijn op het nieuwe videoplatform. Uiteindelijk gaat ook National Geographic bijdragen aan inhoud voor de streamingdienst, zegt Iger.

De Disney-ceo geeft aan dat het bedrijf overweegt om klanten in ruil voor korting toegang te geven tot de nieuwe Disney-dienst, Netflix-concurrent Hulu en ESPN+, de streamingdienst van de gelijknamige sportzender. Wel wil het bedrijf de diensten gescheiden houden, zodat klanten kunnen kiezen wat ze afnemen. Hulu is vooral gericht op volwassenen en de Disney-dienst moet geschikt zijn voor de hele familie. Disney is de eigenaar van sportzender ESPN en is bezig met de overname van 21th Century Fox. Als die overname wordt afgerond, krijgt Disney zestig procent van Hulu in handen.

Bij de aankondiging van zijn nieuwe streamingdienst heeft Disney vorig jaar aangegeven zijn films en series in 2019 van Netflix te halen. In eerste instantie gebeurt dat in de Verenigde Staten. Misschien gebeurt op een later moment hetzelfde in de Benelux, als de dienst van Disney hier uitkomt.

Ik zag dat Disney al bezig is om mensen te werven voor wat zij nu nog de ‘Disney Subscription Video on Demand (DSVOD)’ service noemen. In dit specifieke geval gaat het om een retention manager. Dit is de verantwoordelijke binnen de organisatie die moet voorkomen dat mensen hun abonnement voortijdig opzeggen, of proefperiodes niet omzetten in abonnementen. Retentie is behoud van klanten.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.